
Annie og
Paul er flyttet til et gammelt hus i den søvnige, lille by
Aylesbury. Huset har stået
tomt i de sidste 30 år. Nok fordi det har en
skummel fortid.
Huset blev bygget i
1859 og var familien Dagmars
bedemandsforretning. Men onde rygter svirrede i byen om, at der ikke var rent mel i posen hos bedemanden, og til sidst blev familien
fordrevet.
Men nu er
Annie (Barbara Crampton) og Paul (Andrew Sensenig) flyttet ind. De prøver at komme sig over tabet af deres
voksne søn, Bobby, der tragisk omkom i en
bilulykke.
Annie begynder at føle, at Bobbys
sjæl er fulgt med dem til det øde hus. Hun hører lyde og
mærkelige episoder opstår. Hun inviterer derfor deres gode venner, Jacob og May, da de har
psykiske kræfter og muligvis kan af- eller bekræfte Annies
fornemmelser.
Desuden har hun inviteret Jacob og Mays søn,
Harry, der var Bobbys bedste ven. Hun håber, at hans tilstedeværelse måske vil lokke Bobbys
sjæl frem.
Harry og hans kæreste Dana kører for sig selv, så planen er, at de
allesammen mødes i Paul og Annies hus. Jacob og May ankommer først, og hun kan straks
fornemme, at der er noget i huset. Og nødvendigvis ikke noget
godt ...
We Are Still Here er en klassisk gyser, der er meget
stramt skruet sammen. Historien hænger godt sammen, iblandet lidt
spøgelser og uhygge.
Selve billedsiden er helt i
top. Smuk, dyster og med en snert af
uhygge.
Men det er også mesteren
Karim Hussein, der har stået for den del. Han er en yderst
kompetent herre, og kender man ikke hans stil, så kan man jo se disse
fantastiske film:
Subconscious Cruelty,
The Beautiful Beast og
Antiviral.
Selve skuespillet er fint og også kontrolleret.
We Are Still Here er en fin og underholdende gyser, der sagtens kan ses igen. Det er ikke sidste gang, jeg vil fornøje mig med
We Are Still Here