
Evan (Lou Taylor Pucci) ender i et
værtshusklammeri. For at undgå politi og bøllernes hævn, bliver han nødt til at
flygte ud af landet.
Han beslutter sig for
Italien og han møder nogle engelske
pothoveder, som han slår sig sammen med. De turer rundt langs den italienske kyst, men rejsen
slutter for Evans vedkommende.
I en lille by møder han den underskønne
Louise (Nadia Hilker), der studerer evolutionær
genetik. Han forelsker sig hovedkulds i hende, men hun er lidt
forbeholden. Og med god grund.
Evan slår sig ned i byen. Han får job som landbrugsmedhjælper hos
olivendyrkeren Angelo, hvor han også får et værelse.
Tilværelsen tegner lys for Evan.
Men det er så som så med de gengældte
følelser. For Louise bærer på en mørk og dyster
hemmelighed, der kan vise sig at være
dødbringende ... for Evan.
Spring er på mange måder en helt
anderledes type horror. For der er ikke så meget
horror over den. Men derimod en mærkværdig
dybde, der sjældent ses i denne genre.
Fokus bliver mere og mere ændret til en smuk
kærlighedsballade og stærke følelser. Trods hemmeligheden Louise bærer på. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er lidt
forfriskende, at ikke blot se afhuggede hoveder og blod i spandevis.
Effekterne er yderst
flotte og der er kælet for dem. Den undertrykte
humor er i top og giver handlingen endnu et godt pust i den gode retning.
De to hovedrolleindehavere,
Lou Taylor Pucci og
Nadia Hilker, yder hinanden godt med- og modspil. Jeg blev helt vild med olivenfarmeren Angelo, fantastisk spillet af
Francesco Carnelutti.
Jeg blev positivt overrasket over
Spring og vil højst sandsynligt se den igen på et senere tidspunkt. For selvom Spring nærmest er en kærlighedshorror, er den absolut
værd at stifte bekendtskab med.
Gode skuespillere, fine effekter,
dejlig humor og en glimrende,
sammenhængende handling. Mere kan man vist ikke forlange.