

Den snobbede enlige
Gisela Horn (Elisabeth Volkman) fra byen overtager en gård for næsen af en lokale bonde. Og i det alperige
Tyrol er det ikke noget, som bønderne finder sig i.
Gode råde er dyre for hvordan skal det lykkes at drive fruen af gården. I samråd bliver bønderne enige om at ansætte den italienske supercasanova
Vittorio Parmesano (Rinaldo Talamonti) og så begynder løjerne for alvor. For det bliver ikke kun Vittorio, som Gisela skal holde styr på efterhånden. Storbylivet har ikke ligefrem gjort hende til ekspert i landsbylivet og hun knokler med alt fra husholdning og landbrugstøjet til dyrene.
Tjenestefolkene på gården kender hinanden mere end indgående og det skal en ny frue på gården heller ikke ændre på, når pligterne må vige for en omgang
seksuel clinch. Malkepigen
Zenzi (Marie Ekorre) har sit hyr med staldkarlen
Hias (Alexander Grill), der har et godt øje til enhver pige i miles omkreds.
Hun går ikke af vejen for at slås med de mest nærgående konkurrenter som nabopigen
Rosl (Elisabeth Felchner), så tøjet flyver i alle retninger. Uden at det ikke hindrer Hias i at få lidt sengevarme rundt omkring.
Da Vittorio Parmesano ankommer, tager Hias og de lokale bønder fejl af hans italenske væremåde og tror at han er mere til mænd end kvinder. Den fejl gør kvinderne dog ikke. Og så er der lagt op til skæg og sengeballade med
humoristiske indfald,
lederhosen,
øl og
bryster.
Den berømte klassisker fra 1973 blev lavet samtidig med de danske
sengekantsfilm, men overgår alle med bayeriske bjerglandskaber, mandskor på lydsporet og svagt
jodlen, der får humøret til at stige.
31.000 danskere strømmede til biograferne for at se værket, som den dag i dag stadig er en
fornøjelse inden for sin genre.
Et glimt i øjet - både hos skuespillere og de som ser
Uden trusser i Tyrol.